יום שבת, 19 במרץ 2016

מהן הסמכויות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?



המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מהווה זרוע של משרד הבריאות, אשר מסייע לרשות הרישוי להחליט האם לשלול את רישיונם של נהגים אשר ישנו ספק בנוגע לכשירותם לנהוג. במכון מתבצעות בדיקות רפואיות ונפשיות, כגון בדיקת ראייה ואפילפסיה, שלפיהן ניתנת המלצה מטעם המכון בנוגע לכשירות הנהג לנהוג בכביש. חוות הדעת מתקבלת אצל מכון הרישוי, והיא מכילה המלצה להחלטה, כאשר החותמת הסופית ניתנת על-ידי רשות הרישוי. בין הנהגים אשר מופנים לבדיקה אצל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ניתן למצוא כאלו שדווחו על-ידי גורמים משפטיים, נהגים שהיו מעורבים בתאונות עם נפגעים, עברייני תעבורה אשר צברו כמות מסוימת של נקודות, ועוד.  

האם ניתן לערער על ההחלטה לשלול את רישיון הנהג?
במידה ורשות הרישוי והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים הגדיר את הנהג כלא כשיר לנהיגה, באפשרותו לערער עד ל-30 ימים ממסירת ההחלטה. נהגים רבים בוחרים לפנות לעורך דין לדיני תעבורה מכיוון שהערעור כרוך בדיון מול הוועדה לערר של משרד הבריאות והוא לרוב דיון מורכב. הוועדה מונה 3 רופאים ואלו צריכים להחליט האם יש נימוק מספק למגיש הערעור, או שאין סיבה לשנות את ההחלטה. טענה רווחת היא שסיכויי ההצלחה של הערעור גדולים יותר כאשר נעשה ניתוח מקצועי של החומר הרפואי ששימש את ועדת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מטעם סנגור בעל ניסיון, בצירוף מומחה רפואי.  



כיצד עורך דין יכול לסייע בערעור על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ורשות הרישוי?
עורך דין תעבורה יכול להביא להפיכת ההחלטה לשלול רשיונו של נהג על-ידי הבאת מסמכים וראיות אשר מציגות הוכחות לטובתו של הנהג, שמראות כי ההחלטה לשלול אינה נכונה מטעמים שונים. עורך הדין יכול להראות כי הנהג המערער כבר התגבר על הבעיה הבריאותית שבעקבותיה נשלל רשיונו, שאין בסיס רפואי מספק להחלטה שהתקבלה או שהנהג חזר למוטב לאחר שרשיונו נשלל ממנו עקב בעיית שתייה ועישון, ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה