יום שישי, 20 בדצמבר 2013

טיפול קוגנטיבי התנהגותי



לרוב האנשים יש דברים כאלה ואחרים אשר מטרידים אותם מבחינת העולם הפנימי שלהם, מבחינת איך שהם תופסים את המציאות, ואיך שהם נהנים ממנה או חווים אותה הלכה למעשה, ועל כן הרבה אנשים חושבים על האפשרות של טיפול על מנת לפתור את הבעיות בצורה הטובה ביותר שיש כיום. יש סוגים שונים של טיפולים אשר כל אחד יכול לקחת בהם חלק, ואין כל צל של ספק כי אחד מן הטיפולים אשר נמצאים יותר יעילים זה טיפול קוגנטיבי התנהגותי.

טיפול משולב
טיפול קוגנטיבי התנהגותי הוא למעשה טיפול אשר מתייחס גם לצד המחשבתי שלנו וגם לצד ההתנהגותי, ולמען האמת טיפול קוגנטיבי התנהגותי מתייחס לשני הדברים האלה גם יחד מן הסתם. מבחינה מחשבתית הטיפול הזה מנסה להעלות דברים למודע כדי לשלוט עליהם טוב יותר, והוא מתמקד בשינוי מחשבתי ובשינוי דרכי החשיבה בצורה יעילה למדי לכל הדעות. לעומת זאת, הצד ההתנהגותי של טיפול קוגנטיבי התנהגותי מתייחס לשינוי בהרגלים שלנו הלכה למעשה. 

טיפול קוגנטיבי התנהגותי

למי זה יכול להתאים בסופו של דבר?
הרבה אנשים אשר סובלים מקשיים שונים כאלה ואחרים, בין אם אלה הם קשיים בתפקוד היום - יומי בלימודים או בעבודה, ובין אם אלה הם קשיים במישורים אחרים של החיים, אותם אנשים מוזמנים לבוא ולעבור טיפול קוגנטיבי התנהגותי. למעשה כל אחד שהיה רוצה לשפר את איכות החיים שלו ולשנות את האופן אשר בו הוא מגיב וחושב על דברים, יכול לנסות את כוחו של הטיפול הזה אשר מוכיח את עצמו בתור טיפול יעיל מאד במקרים רבים.

לבחור את המסגרת
יש לא מעט מסגרות שבהן אפשר לעבור טיפולים קוגניטיביים התנהגותיים ולכן חשוב לבחור בקפידה איפה רוצים לעשות טיפול שכזה. כמו הרבה טיפולים אחרים, גם הטיפול הזה יכול להיות הרבה יותר יעיל אם לוקחים בו חלק מרצון חופשי ולכן חשוב שכל אחד שרוצה לעשות טיפול כזה יעשה את זה בזמן המתאים לו ולא מתוך לחץ שמופעל עליו. הטיפול הוא מאתגר ולרוב יש לו תוצאות מאוד טובות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה