יום רביעי, 18 בדצמבר 2013

מזונות ילדים



בעולם שבו אנחנו חיים, למרות שהיינו רוצים שהכול יהיה שוויוני ושנשים וגברים ירוויחו את אותן המשכורות, הדברים הם עדיין שונים מהמצב האופטימאלי שאולי אנחנו מדמיינים, אך בפועל עדיין לא קיים הלכה למעשה. מתוך כך עולה החוק במדינת ישראל, אשר מדבר על מזונות ילדים בעת גירושין, כיוון שלרוב הגברים מרוויחים יותר כסף בכל חודש מאשר הנשים שלהם, ולכן זה טבעי שגם אם הם מחליטים להיפרד מהנשים, עליהם להמשיך ולדאוג לצרכים הבסיסיים של הילדים שלהם עד גיל מסוים.
 
מזונות שהם חובה
חשוב ביותר להבין, לפני הכול, שכאשר מדובר על מזונות ילדים לא מדובר על רצון או על "לב טוב" של האב כלל וכלל, אנו מדברים על חוקים נוקשים ביותר שיש לעמוד בהם. מה זה אומר? אם כן, על פי החוק האב חייב לשלם מזונות ילדים לילדים שלו אפילו אם אין לו הכנסה בכלל, אפילו אם הוא נכה ואפילו אם מצבו הכלכלי לא מאפשר זאת. יתרה מכך, כדאי לדעת כי החוק במדינת ישראל כיום קובע כי עד גיל 6 החובה של מזונות ילדים היא מלאה ורק מגיל שש מתחילה חלוקה שונה של תשלום מזונות ילדים



צרכים בסיסיים
בבואנו לראות מה כוללים מזונות הילדים שהאב צריך לממן לילדים שלו עד גיל 18 אנחנו יכולים לראות שלמעשה נמצאים שם כל הדברים הבסיסיים שמרכיבים את חייו של הילד. כלומר, המזון שלו, ההלבשה, החינוך, הצרכים הבריאותיים שלו וכדומה. 

צרכים משתנים
עוד נקודה שחשוב להיות מודעים אליה בהקשר של מזונות הילדים זו הנקודה של תשלום צרכים מדין צדקה. בהגדרה של הצרכים הללו ניתן לראות את המימון של טיולים שונים, את ההשתתפות במימון של בילויים, את מימון החוגים, המתנות וכדומה. הורה שיחליט להתגרש חייב להבין כבר מהרגע הראשון שאולי הוא מפרק את הבית מבחינת הזוגיות ואולי הוא עובר לחיות במקום אחר, אך על הילדים שלו הוא לא יכול לוותר וגם לא על האחריות כלפיהם. חובתו היא לממן אותם עד הגיעם לגיל בגרות והמזונות מבטיחים זאת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה