יום שבת, 28 בספטמבר 2013

רכישת דירה



כך תבצעו רכישת דירה בצורה תקינה
איך שלא נביט על כך נראה כי רכישה של דירה היא אחת מן העסקאות היקרות ביותר שנבצע במהלך חיינו, ככל הנראה היקרה מכולן מטבע הדברים. כאשר אתם רוצים לבצע רכישת דירה, חשוב מאד לזכור שמדובר על תהליך שבו אתם מקבלים את הזכויות הן על קרקע והן על נדל"ן אשר נבנה על הקרקע. מדובר על תהליך שלעתים נראה מעט מורכב, ולכן חשוב להבין מהם הכללים אשר חלים עליו. ככלל, מכיוון שמדובר על העברת זכויות על הקרקע, תמיד חשוב לוודא לפני רכישת דירה, שהזכויות רשומות באמת על זכות האדם אשר מוכר לכם את הנכס. לעתים, אם אתם רוכשים את הדירה מקבלן, אפשר שהזכויות רשומות עליו במסגרת של עסקת קומבינציה (שכן לאדם שמכר לו את הקרקע יש עדו זכויות מסוימות בנדל"ן), ויש לוודא שעל שמו של הקבלן יש הערת אזהרה בטאבו - שמאפשרת לו למסור לכם את הזכויות בעת רכישת דירה.

מה עוד צריך לבדוק?
כאשר אתם רוצים לבצע רכישת דירה, כדאי גם לוודא כי תשלומים וחובות שונים של בעל הדירה  - כולם כבר שולמו מראש, ובמידה ולא שולמו - הרי שיש הבטחה מצדו לשלם אותם בהקדם, לפי תאריך אשר נקבע בתוך החוזה הדבר נפוץ בעיקר כאשר אתם מבצעים רכישת דירה מיד שניה. במקרים הללו לעתים תשלומי ארנונה, חשמל ומים מגיעים, כאשר חלק מהם חל בעצם על התקופה שבה שהה הגורם המוכר בדירה - ויש לוודא שהוא יתחייב לשלם אותם, או להסכים ביניכם על חלוקה, במידה והתאריכים חופפים לתאריך של העברת הנכס על שמכם. 


בדיקה של המשכנתא
כמו כן, בעת רכישת דירה יש לוודא כי במידה והייתה משכנתא קודמת על הנכס (לא כזו שאתם נטלתם לאחרונה) הרי שהיא סולקה, ולבנק אין שום טענה לתשלום המשכנתא. כך, אתם תוכלו להיות בטוחים שהכנס כולו עובר לבעלותכם. כמובן שאתם יכולים לפנות לעורך דין מקצועי בתחום המקרקעין, כדי שיסייע לכם לכל אורך התהליך של רכישת דירה, ויבצע את כל הבדיקות עבורכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה