יום שישי, 18 בינואר 2013

עוסק זעיר



עוסק זעיר - ניהול עצמאי או באמצעות משרד רואה חשבון?

אחת מן האפשרויות של הפעלת עסק אל מול רשויות המס במדינת ישראל היא האופציה של עוסק זעיר. אחת השאלות הנפוצות ביותר אשר כל מי שמתלבט האם לפתוח עוסק זעיר שואל את עצמו היא האם ניתן לנהל את החשבונות של עוסק זעיר בכוחות עצמך או שיש צורך לפנות למשרד רואה חשבון או לחברה המספקת שירותי ניהול חשבונות על מנת לעשות זאת. התשובה היא פשוטה, עוסק זעיר יכול לנהל בכוחות עצמו את הרישום של חשבונותיו וביכולתו אפילו להגיש בעצמו את הדוח השנתי, אך באמצעות שירות מקצועי המשימות האלה יבוצע בצורה הרבה יותר נכונה ובעל העסק יהיה בטוח בנוגע לחוקיות של הפעילות העסקית שלו.

יתרונות וחסרונות של ניהול עצמי

ניהול עצמי של ספרים וחשבונות של עוסק זעיר היא משימה לא מורכבת אך היא דורשת הבנה בסיסית במערכת ניהול חשבונות. עוסק זעיר גם כלל אינו חייב להדפיס פנקסי קבלות על שמו והוא יכול להסתפק בספרי הקבלות שניתן לרכוש בחנות לכלי כתיבה. יחד עם זאת, הכנת הדוח השנתי על ידי רואה חשבון והוצאת קבלות רשמיות, יספקו רושם מקצועי ללקוח ויבטיחו כי הדוח המוגש יהיה איכותי, נכון ועשוי על פי החוק.

עוסק זעיר

יתרונות וחסרונות של ניהול התיק אצל רואה חשבון

זה נכון ששירותיו של רואה חשבון עולים כסף, אך רואה חשבון יכול גם לסייע לחסוך בהוצאות או בתשלום המס, לבצע תיאום מס במידה ונדרש והוא גם יספק ליווי עסקי מקצועי עבור עוסק זעיר חדש. בנוסף, רואה חשבון גם יפתח את כל התיקים הדרושים ברשויות המס ויבצע מילוי נכון של הצהרת ההון.

מהי תעודת עוסק זעיר ומה היא כוללת?

תעודות של עוסק זעיר הן תעודת עוסק זעיר פטור מס במקור ואישור על ניהול ספרים. מסמכים אלה חשובים לשם תחילת ביצוע הפעילות העסקית והם מונפקים על ידי רשויות המס. ישנן חברות אשר יבקשו מסמכים אלה על מנת להכין עבורכם את התשלום אך ברוב המקרים לא תדרשו להגיש אותם לאף אחד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה